ترامپ با نتانیاهو دیدار می‌کند (۲ مرداد ۱۴۰۳) عملیات ترکیبی قسام در کرانه باختری | قسام: ۳ نظامی صهیونیست را زخمی کردیم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا جو بایدن مرده است؟ بلینکن: بایدن در زمان باقیمانده ریاست جمهوری خود برای صلح در منطقه تلاش می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات اراک و استان مرکزی از فردا چهارشنبه (۳ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: کشور با یک گروه، دسته و جناح اداره نمی‌شود نتانیاهو: ممکن است توافق برای تبادل اسیران نزدیک باشد سردار رادان: امسال حداکثر زمان خروج زوار اربعین از گیت‌ها، ۵ ثانیه است ترامپ: بایدن قربانی کودتا شد آیا ادارات سیستان و بلوچستان پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) است؟ جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه اسناد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در اختیار هکر‌ها قرار گرفت مدیر سرویس مخفی آمریکا استعفا کرد حزب الله پایگاه نظامی نیریا را با پهپاد انتحاری هدف قرار داد آیت‌الله علم‌الهدی: وظایف روحانیت با دستگاه‌های حکومتی تفاوت دارد | رسالت طلبه، ایستادگی در بیان حق است گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات مشخص شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) سفیر ایران با مقام سعودی در مورد ۲ حاجی بازداشتی رایزنی کرد نامه جوانان بلژیکی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۴ هزار تن برای درمان باید از غزه خارج شوند واکنش کره شمالی به لاف‌ دوستی ترامپ؛ کیم اهمیتی نمی‌دهد
سرخط خبرها

اردوغان: تلفات زلزله در ترکیه از ۱۴ هزار نفر عبور کرد

  • کد خبر: ۱۴۹۶۷۰
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
اردوغان: تلفات زلزله در ترکیه از ۱۴ هزار نفر عبور کرد
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها، به ارائه توضیحات و آماری از خسارات و تلفات زلزله شدید روز دوشنبه در جنوب این کشور پرداخت؛ و اعلام کرد تلفات زلزله در ترکیه از ۱۴ هزار کشته عبور کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس جمهور ترکیه با ارائه آمار جدیدی از تلفات زلزله در جنوب این کشور، گفت که با رأی پارلمان ترکیه وضعیت فوق‌العاده در ۱۰ استان زلزله‌زده اجرایی می‌شود.

اردوغان که بعد از بازدید از مناطق زلزله‌زده در استان غازی‌عینتاب صحبت می‌کرد، گفت تلفات دو زلزله شدید روز دوشنبه در ۱۰ استان جنوب ترکیه به ۱۴ هزار و ۱۴ کشته و ۶۳ هزار و ۷۹۴ مجروح افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه دولت ترکیه از زمان وقوع زلزله با همه نهاد‌های خود در میدان حاضر شده، توضیح داد: «هدف ما این است که خانه‌ها برای جایگزینی ساختمان‌های تخریب‌شده را در مدت یک سال بسازیم».

رئیس جمهور ترکیه با حمله مجدد به انتقادات از ضعف امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، اظهار داشت: «متاسفانه کسانی هستند که این روند را به سوء استفاده سیاسی تبدیل می‌کنند».

طبق این گزارش، اردوغان ادامه داد: «از یک طرف کار‌هایی برای توزیع کمک‌ها داریم، از طرف دیگر محموله‌هایی هستند که از خارج می‌آیند. محموله‌های آتی را با سرعت توزیع خواهیم کرد».

وی همچنین افزود: «با رای‌گیری امروز در مجلس،  وضعیت فوق‌العاده در ۱۰ استان زلزله‌زده اجرایی می‌شود».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->